Sok ötletem van a fejlesztésre.
Legelőször is a vasút bővítése. Ez történik egyszer egy H0 méretarányú kicsi terepasztallal. Kisebb lesz mint az erdei vasút asztala. Kis károm vágános állomás, plusz egy fuggetlen vágány amin valami villamos féle fog járkálni. az egész városi környezetben lesz, 8-10 emeletes házak, stb. Sok aszfalt kevesebb növényzet, autók, buszok, miegyebek. Az alul lévő állomáson találkozni fog a nagyvasút a villamos és az erdei vasút. A villamos felmegy majd egy szintet és lesz egy megállója a városban a házak között. Természetesen a villamos pálya felett lesz felső vezeték, ahogy kell.
Ezt az egész szerkezetet egy PC relékártya beiktatásával valami kis számítógép fogja működtetni.
Lesz rajta továbbá egy kétvágányos kisvasúti állomás is, ez lesz az összeköttetés az erdei vasúttal. személy és tehervonatok vegyeen fognak oda bejárni.
A másik asztal egy sima erdei vasúti rész lesz. Ezen lesz egy hurokvágány a síkvidéken egy három vágányos állomással, és egy elágazás, ami szerpentin szerű vonalvezetéssel meg fel a hegyekbe egy kétvágányos állomásra. ezen a szakaszon csak személyforgalom lesz, motorvonatokkal, hogy ne kelljen a mozdonnyal körüljárni. ha a hely engedi, egy fűtőház is készül valahova.
az utolsó rész egy deltavágányt tartalmazó modul, amihez a három terepasztal kacsolódik. Így bármelyik állomásról ármelyik másikra viszonylag könnyen el lehet majd jutni. Tekintetek a delta helyigényére lehet gondolkodni ott is valami nagyobb hegyben és egy lanovka építésében a hegycsúcs és egy kisvasúti állomás között, amelyik a delta eyik vágányába lesz beépítve. Mivel a nagyvasút automata üzemben fog tudni működni, ezért az erdei vasútra lehet komolyabb menetrendet szerkeszteni, ami komolyabb vonatozást produkál.
Persze ez még nagyon sok idő és még több pénz. Emellett még haladnia kell a saját építésű jármvek készítésének is, hogy legyen mivel közlekedni az erdei vasuti pályákon. Legfőképpen a vontató járművek építését kell hajtani. Ekkora asztalmérethez már akár 2-3 Mk-45 építése is elképzelhető, ha megfelelő hajtásokat reális áron belehet szerezni. Költség kímélés céljából a kéttengelyes TT start mozdonyok a kézenfekvő megoldás jelentő donorok. kellő súlyozással megfelelő vonóerőt produkálnak. 2-3 kocsival egy normálemelkedő nem gond nekik.
És mindemellett persze tereptárgyak és növények rogyásig. elég csak a városi környezet épület igényébe belegondolni...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése