2011. június 17., péntek

Retro hegyek...

A mai nap a barkácsolásról és a nagytakarításról szólt. A nagytakarítás a különböző alkatrészes dobozokban és zacsekokben folyt. Egy halom felesleges vackot begyűjtöttem, ezek átválogatása után az épület alkatrészes cucc egy cipősdoboznyira redukálódott.

A barkácsokás pedig a begyűjtött és még használható cuccok egy részének működő képessé tétele volt. Mindjárt elsőnek egy HR Modelle gyártmányú egykarú főjelző lett működésre bírva. Ehhez van egy hozzá illő működő képes tárcsás előjelző, ami szintén romokból lett felépítve. A kettő együtt utatós dolog lesz a pályán. Az egyik bejáratát az állomásnak evvel a két jelzővel fogom biztosítani, ami mindjárt a térközi közlekedést is megoldja. csak két kapcsoló vágány szükségeltetik hozzá, illetve egy kétáramkörös kapcsoló, amivel az automata és a kézi vezérlés átkapcsolható.

A továbbiakban épületek mentése folyt. Egy kissé hiányos, de a hiányzó részek pótlása után nagyon mutatós családi ház készült el, illetve az átválogatás után összegyűlt alkatrészek segítségével az állomás épület is kezd tetszetősebb külsővel rendelkezni. Már csak az ablakok utólagos "üvegezése" és "színes papírokkal átláthatatlanná tétele van hátra. A fedett peron és a vizi malom már régebben elkészültek. Van pár VERO fenyőfa is amik felkerülnek majd az asztalra.

Gyakorlatilag ami használható minden fel lett újítva, működésre lett bírva. Most már a váltókat várom és szükség van némi egyenes sín mennyiségre is a pálya befejezéséhez. Ha minden meglesz (reményeim szerint egy két héten belül) indul a pálya lerögzítése. Addig is a vezérlő egységet már össze tudom állítani, a tranzformátorral és megfelelő számú és elhelyezésű kapcsolóval, nyomógombbal ellátni. Egy 50 pólusú csatlakozó is rendelkezésre áll, annak egy ekkora asztal vezérléséhez elégnek kell lenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése